Forum Klan Vendetta [ Lineage II ]
Forum klanu L2 Vendetta
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady obowiązujące w klanie Vendetta

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Klan Vendetta [ Lineage II ] Strona Główna -> Rekrutacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Elamshien
Adminicho



Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Łajby

PostWysłany: Pią 15:10, 20 Sty 2006    Temat postu: Zasady obowiązujące w klanie Vendetta

Zasady obowiązujące w klanie Vendetta

PAMIĘTAJ !!! Wstępując w nasze szeregi zgadzasz się z tym regulaminem i wszelkimi konsekwencjami z tym związanymi. Nie ma tu żadnych haczyków – są proste przejrzyste reguły na jakich opiera się nasza współpraca w świecie L2.

Klan Vendetta to nie grupa graczy, która przypadkowo gra razem. Stanowimy zespół, działamy jako zespół i przestrzegamy pewnych reguł. Oto one:
Nie jest to klan dla początkujących osób, które dopiero zaczynają przygodę z L2. Potrzebujemy doświadczonych graczy, którym nieobce jest PvP i Siege.

1. Obowiązkowo należy przesiadywać na naszym kanale MIRC : irc.deltaanime.net – kanal #Vendetta. Tam podajemy najświeższe informacje, ustalenia, podejmujemy ważne decyzje itp.
Dodatkowo w trakcie wypraw/siege’ów/bitew obowiązkowo należy mieć włączone Ventrilo/TeamSpeak (na forum i na mircu będzi info co jest w użyciu w zależności jaki server uda nam się zdobyć do VoIP– zazwyczaj Ventrilo z uwagi na lepszą jakość dźwięku). Mile widziane jest również używanie TS/Ventrilo ogólnie podczas grania.

2. Obowiązkiem jest stawianie się na Siege’ach, ustawionych bitwach i wojnach (o których będziemy wcześniej informować) oraz na z góry zapowiedzianych wydarzeniach typu raid na bossów, robienie wspólnie questów na level klanu itd. Nieobecność nie zgłoszona wcześniej i nieuzasadnione niestawienie się będzie postrzegane jako negatywne zachowanie i będą wyciągane konsekwencje.

3. Nie wymagamy od graczy obecności 24 godziny 7 dni w tygodniu jednakże nieobecność dłuższą niż 7 dni należy zgłosić na forum bądź też liderowi gdy jest w grze. Gdy przez siedem dni nie uzyskamy od Ciebie informacji czemu nie pojawiasz się w grze zostaniesz usunięty z naszego klanu. Potrzebujemy aktywnych graczy którym zależy na współpracy z nami (regularnej).

4. Codziennie odbywają się party w godzinach popołudniowo-wieczornych. Informacje o miejscu w które idziemy i celu wyprawy będą podawane na forum/mircu w przeddzień i dniu wypraw. Do określonej godziny kiedy ma rozpocząć się party członkowie klanu mają coś w rodzaju wolnego czasu na własne sprawy – tzn. mogą robić qesty na SA, farmować Adene czy np. ustawiać sklep. Jednakże z chwilą gdy zbierane jest party (określona wcześniej godzina) każda osoba 40+ będąca online jest zobowiązana stawić się w umówionym miejscu. Takie podejście do sprawy ma sporo plusów:
- zajmujemy jakiś spot w grze np. część LoA lub Giants Cave i w kilkanaście/dziesiąt osób klepiemy wszystko co istnieje przez określony czas (np. 2 -3h), w ten sposób bardzo szybko zbieramy potrzebne części ekwipunku, recepty (oczywiście wszystko z wspólnych wypraw, bez wyjątków, ląduje w klanowym WH, co zostanie napisane dalej), osoby które same postanowiły zbierać materiały na craft nie powinny tego postrzegać jako party z którego nic nie ma – takie party daje bardzo dużo a główny jego cel wyjaśniamy poniżej,
- trenujemy dyscyplinę i organizację, dość szybko można będzie zobaczyć w jak krótkim czasie potrafimy się zorganizować, zgrupować, potworzyć logicznie uporządkowane party i ruszyć w ustalone miejsce, taka umiejętność szybkiej organizacji bardzo przyda nam się w przypadku niespodziewanych bitew itp.
Osoby, które nie stawią się w określonym miejscu (40+) będą potraktowane jako ignorujące ustalenia klanu i lekceważące członków naszej gildii. Kilka razy powtórzony wybryk będzie prowadził do usunięcia z klanu. Jeśli macie coś ważnego do zrobienia akurat o tej godzinie to musicie przede wszystkim powiadomić o tym wcześniej (minimum godzinę przed a lepiej jeszcze wcześniej) clan lidera lub kogoś ze starszych członków gildii.

5. W klanie obowiązuje pomoc dowolnemu członkowi naszej społeczności. Nie ma znaczenia czy jesteśmy proszeni o pomoc w PvP, w Queście, itp. Nie ma odmawiania, wykręcania się – każdy musi ofiarować swoją pomoc i nie ma mowy o ważniejszych rzeczach w danym momencie (mowa szczególnie o odsieczy w walce i questach). Proszący o pomoc może podziękować niektórym osobom i wybrać te które wydadzą mu się idealnie pasujące do danej sytuacji, wybór pozostawiamy jemu. Oczywistym jest, że zdarzą się sytuacje kiedy akurat komuś nie będzie się chciało/nie będzie mógł pospieszyć z pomocą. Sporadyczne sytuacje są dopuszczalne i zrozumiałe, jednakże jeśli niechęć w niesieniu pomocy będzie się powtarzać klan zacznie wyciągać konsekwencje i „karać” samolubnych członków.
WAŻNE : Nawet jeśli nie możecie się pojawić odpowiadajcie na chacie klanowym lub poprzez VoiP (TS lub Ventrilo) – tego wymagamy (my i dobre wychowanie), wówczas wiadomo czy ktoś nas totalnie zlekceważył, czy rzeczywiście nie może się zjawić.

6. Problemy zaistniałe w klanie omawiamy na czacie klanowym w grze. Bardziej złożone i wymagające wypowiedzi większej ilości osób sprawy omawiamy na forum / kanale na MIRCu. Jeśli nie ma porozumienia w danej sprawie robimy głosowanie i wówczas zgodnie z zasadami demokracji dochodzimy do wniosków i podejmujemy decyzje jednakże musi być obecna większość członków klanu, szczególnie tych którzy długo są w klanie by głosowanie było ważne.

7. Istnieją tylko dwa sposoby opuszczenia szeregów naszego klanu:
- własna przemyślana decyzja konsultowana z resztą klanu , wówczas rozstajemy się w przyjaznych stosunkach, pomagamy sobie nadal (choć już nie ma takiego obowiązku) i ogólnie panuje sielanka,
- w wyniku działania na szkodę klanu, wówczas najlepszym rozwiązaniem jest natychmiastowe opuszczenie serwera. Vendetta zobowiązuje do pewnych działań, więc jeśli zostaniemy przez kogoś z klanowiczów okradzeni z przedmiotów, materiałów, itp. , klanowicz będzie sprzedawał informacje wrogom, nie pomagał a wręcz przeszkadzał w rozwoju klanu, jednym słowem szargał dobre imię klanu i zdradzał „braci i siostry z Vendetty” – może spodziewać się przykrego życia w grze i natychmiastowego wydalenia z klanu (choć nie pochopnie, po uprzednim przegłosowaniu i przedyskutowaniu sytuacji z klanowiczami).

8. W klanie nie popieramy sprzedaży przedmiotów pomiędzy członkami jednakże nie jest to zabronione. Jeśli zmieniający w danym momencie ekwipunek nie musi pozbyć się starego (ma nadmiar gotówki) proszony jest o pozostawienie starego ekwipunku, wrzucenie go do klanowego WH, w celu rozdysponowania pośród potrzebujących członków Vendetty. Nie ma obowiązku oddawania własnego ekwipunku przy zmianie, jednakże jest to mile widziane i sprawia, że reszta klanu inaczej postrzega daną osobę (co może zaowocować promocją w hierarchii). Handel przedmiotami pomiędzy klanowiczami może odbywać się tylko i wyłącznie za zgodą obu stron wówczas nie ma żadnych negatywnych konsekwencji tego czynu.

9. Craftowanie odbywa się na dwa sposoby, jednakże wstępując do naszego klanu musisz się zadeklarować który wybierasz – jest to decyzja jednorazowa i ma wpływ na dalsze losy w klanie.
Pierwszy. Osoba nie jest chętna dzielić się zdobytymi materiałami z klanem, nie ma do nas 100% zaufania, nie chce opóźniać własnego rozwoju postaci – rozumiemy. Wówczas jedyne na co może liczyć z naszej strony to pomoc w złożeniu. W takim przypadku klan nie jest zobowiązany pomagać w zdobyciu materiałów oraz udostępniać finalnych recept na przedmiot craftu (na półmateriały mają krasnoludy i są one do wykorzystania) - nie oznacza to jednak, że takiej pomocy zdecydowanie nie udzielimy, wszystko zależy od indywidualnej sytuacji . Osoba taka nie może nic od nas wymagać jeśli chodzi o sprzęt i my również nie mamy roszczeń co do tej osoby.
Drugi. Osoba decyduje się dzielić materiały, recepty i zdobycze z klanem. Wszystko składowane jest w klanowym WH. Kolejność craftowania jest uwarunkowana wieloma czynnikami – staż w klanie, zaangażowanie we wspólne działania, level, zaufanie ze strony pozostałych członków itp. W przypadku tego sposobu craftowania klan pomaga zdobywać wszelkie materiały, organizowane są wyprawy po konieczne recepty i części uzbrojenia.

10. Jeśli klanowicz zamierza zakupić na rynku gotowy ekwipunek (top c, b , a , s grade) konieczne jest poinformowanie o tym klanu – nie chcemy finansowo wspierać naszych wrogów więc warto by było przemyśleć czy kupno przedmiotu wartego kilkadziesiąt milionów adeny nie zaszkodzi nam w bliskiej przyszłości. Nie znaczy to że zabraniamy kategorycznie kupna przedmiotów – każdą sprawę trzeba rozpatrzeć indywidualnie.

11. Materiały z wspólnych klanowych wypraw zawsze lądują w klanowym WH, nie ma znaczenia jaki rodzaj craftu wybrałeś na początku – zdobycze z wspólnych wypadów są własnością klanu. Nie ma odstępstw od tej reguły!!!

12. Receptami zajmują się klanowi Kowale, a w przypadku ich braku jeden z członków Vanghir. Również na nich spoczywa obowiązek update’u sekcji forum dotyczącej posiadanych recept.

13. Książki składuje nasz klanowy bibliotekarz Tichondrius i to do niego należy zwracać się z prośbą o konkretny SpellBook. Pozostawiamy mu pełną dowolność w dysponowaniu posiadanymi księgozbiorami, a także nakładamy obowiązek nadzorowania odpowiedniej sekcji forum.

14. Obowiązuje składka klanowa (niezależnie od wybranego sposobu craftu). Pozyskana w ten sposób Adena pozwoli nam wzmacniać klan poprzez zakup ekwipunku a także rekompensować straty poniesione w walce. Dodatkowo taki zapas adeny przeznaczamy na craftowanie SS i BSPS dla członków klanu oraz na zakup potrzebnych materiałów na siege (Gemstone, Crystals itp). Klan odkupuje z tych pieniędzy elementy ekwipunku członkom, którzy ponieśli straty w walce w imię Vendetty. Z założenia refundujemy 50% wartości straconego wyposażenia (czyli dokładamy 50% do ceny jaką członek klanu musi zapłacić za nowy ekwipunek). Istnieje możliwość odkupienia ekwipunku płacąc więcej niż 50% jednakże taka decyzja musi zostać podjęta przez w głosowaniu. Nie będziemy refundować strat poniesionych w wyniku własnej głupoty (samobójcze PvP/PK – 1 na 10 itp. , walka z zbyt mocnymi mobami +10 lvl w stosunku do naszego, itd.).
(Może ulegać zmianie w zależności od servera – szczegóły w odpowiedniej sekcji). Pieniądze są wpłacane do klanowego WH lub bezpośrednio do Lidera, w przypadku braku lidera istnieje konieczność poinformowania innych o wpłacie i konieczność wpłaty za pośrednictwem jednego z starszych członków klanu.


Wszystkie zasady których tu nie zawarto są zgodne z braterskim działaniem, w razie jakichkolwiek wątpliwości pytajcie lidera klanu lub członków będących długo w szeregach Vendetty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Klan Vendetta [ Lineage II ] Strona Główna -> Rekrutacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin